همه چیز از همه جا

در این وبلاگ مقالات مختلفی اعم از سلامتی تا گیم را میخوانید

همه چیز از همه جا

در این وبلاگ مقالات مختلفی اعم از سلامتی تا گیم را میخوانید

آیا واقعاً به کرم دور چشم نیاز دارید؟

این وعده ها را شنیده اید:

کرم های دور چشم علائم پیری را کاهش می دهند یا حتی پاک می کنند: خطوط ریز ، چین و چروک و حلقه های تیره.

اما آیا کرم های دور چشم فقط مرطوب کننده های گران قیمت تر در بسته بندی کوچکتر نیستند؟

پاتریشیا فریس ، متخصص پوست ، دانشیار بالینی در دانشکده پزشکی دانشگاه تولان ، می گوید لزوماً لازم نیست.

"کرم های دور چشم به طور خاص برای پوست ظریف اطراف چشم فرموله شده اند ، بنابراین ضخیم تر هستند. آنها حاوی روغن بیشتری نسبت به لوسیون معمولی صورت هستند و دارای بسیاری از مواد فعال هستند که مشکلاتی را که در اطراف چشم می بینیم ، هدف قرار می دهند." فریس توضیح می دهد.

پوست اطراف چشم شکننده تر ، مستعد خشکی و زودتر نشان دادن سن و خستگی است. خیره شدن چشم و حرکت مداوم چشم ها نیز باعث ظهور خطوط و چین و چروک می شود و مایعات زیر چشم جمع شده و باعث پف و سیاهی دور چشم می شود. کرم های دور چشم می توانند برخی از این مشکلات را برطرف کنند.
خطوط و چین و چروک های نازک هم ناشی از آسیب ناشی از نور خورشید است و هم باعث افزایش کلاژن شدن پوست در سن بالا می شود. کلاژن به حفظ خاصیت ارتجاعی پوست کمک می کند. مطالعات روی کرم های پوست نشان می دهد که ویتامین C ، پپتیدها و رتینول تولید کلاژن را افزایش داده اند. سرامید و هیالورونیک اسید نیز کمک می کنند. اینها مرطوب کننده هایی هستند که به جلوگیری از از دست دادن آب در پوست و بهبود قابلیت ارتجاعی کمک می کنند.
فریس می گوید: "رتینول یکی از موارد مورد علاقه شخصی من است." اما ممکن است برای برخی از پوست خشن باشد.
حلقه های تیره زیر چشم ناشی از ژن ها ، آسیب ناشی از نور خورشید ، افزایش سن و تجمع خون است. آسکوربات سدیم یا ویتامین C می تواند پوست را ضخیم کرده و بعد از حدود 6 ماه به پنهان شدن سیاهی دور چشم کمک کند. نیاسینامید یا ویتامین B3 و اسید کوجیک می توانند حلقه های تیره را روشن کنند.
پف عبارت است از تجمع مایع و خون در زیر چشم. برخی از مطالعات نشان می دهد که کافئین می تواند به گردش خون کمک کند ، که می تواند تورم را کاهش دهد. مطالعات دیگر نشان می دهد که دمای سرد به همان اندازه در درمان پف مثر است. به همین دلیل است که برخی افراد کرم های دور چشم خود را در یخچال نگهداری می کنند.

سایت فروشگاهی هوپینو

https://hopeeno.com/

مرطوب کننده‌ طبیعی پوست که معجزه می‌کنند

داشتن پوستی شاداب و بدون نقص، آرزوی هر کسی است. برای این منظور باید یک روال مراقبت از پوست مناسب را دنبال کنید. یک برنامه‌ی کامل برای مراقبت از پوست شامل داشتن رژیم غذایی سالم، لایه‌برداری، نوشیدن آب فراوان، استفاده از ضدآفتاب و خیلی چیزهای دیگر می‌شود، اما ساده‌ترین و درعین‌ِحال مهم‌ترین بخش آن، مرطوب ساختن پوست است. همه‌ی انواع پوست‌ها به رطوبت‌رسانی منظم و مناسب نیاز دارند و این نیاز با بالا رفتن سن افزایش می‌یابد. برای تأمین رطوبت ضروری پوست‌تان مجبور نیستید، حتما به سراغ محصولات گران‌قیمت آماده بروید. استفاده از مواد کاملا طبیعی روی پوست، در اغلب موارد مقرون‌به‌صرفه‌تر و مؤثرتر از ماسک‌ها و کرم‌های آماده‌ی موجود در بازار است. در هر سنی که هستید و هر نوع پوستی که دارید، حتما ۱۰ مرطوب کننده‌ طبیعی پوست را امتحان کنید.

همان‌طور که بدن شما برای عملکرد مناسب به سوخت در قالب ویتامین‌ها، مواد معدنی و سایر مکمل‌ها احتیاج دارد، پوست‌تان نیز برای حفظ سلامتی و زیبایی طبیعی‌اش به رطوبت نیاز دارد. به‌علاوه هنگامی که پوست هیدراته باشد، خطوط ریز و چین‌وچروک‌ها صاف می‌شوند و نشانه‌‌های پیری پوست کمتر ظاهر می‌گردند.

افراد دارای پوست خشک، تنها کسانی نیستند که برای تغذیه و احیای پوست‌شان به مرطوب‌کننده نیاز دارند بلکه پوست‌های معمولی، ترکیبی و چرب نیز نیازمند رطوبت‌رسانی هستند.

اگر پوست شما به‌طور منظم مرطوب نشود، به‌تدریج پیر و کدر (بی‌روح) به‌نظر خواهد رسید. این یکی از دلایلی است که چرا هیچ رژیم مراقبت از پوستی بدون تأکید بر بخش رطوبت‌رسانی، کامل درنظر گرفته نمی‌شود.

شما می‌توانید تعداد بی‌شماری از محصولات مرطوب‌کننده را در بازار پیدا کنید اما احتمالا بسیاری از آنها مملو از مواد شیمیایی خشنی هستند که در درازمدت به پوست‌تان آسیب می‌رسانند. بااین‌حال محصولات طبیعی بسیاری وجود دارند که می‌توانید برای نرم و منعطف نگه داشتن پوست‌تان از آن‌ها استفاده کنید.

در اینجا ۱۰ مورد از بهترین مرطوب‌کننده‌های طبیعی پوست را به شما معرفی می‌کنیم:

۱. روغن زیتون

روغن زیتون یک مرطوب‌کننده‌ی طبیعی مؤثر است که احتمالا در‌حالِ‌حاضر در آشپزخانه‌تان دارید.

روغن زیتون حاوی اسید لینولئیک است که مانع آبی در پوست ایجاد می‌کند و از این طریق، رطوبت را حفظ و پوست را نرم و تغذیه می‌کند. به‌علاوه ویتامین E موجود در آن، اثر اکسیدکنندگی رادیکال‌های آزاد را که به کلاژن آسیب می‌رساند، خنثی می‌کند. آسیب کلاژن یکی از دلایل اصلی آسیب و خشکی پوست است.

۱. مقداری روغن زیتون ولرم را روی دست‌ها، پاها و سایر نواحی پوست‌تان بمالید.

۲. با استفاده از حرکات دایره‌ای، آن را به‌آرامی ماساژ دهید.

۳. اجازه دهید روغن به‌مدت ۳۰ دقیقه روی پوست‌تان بماند، سپس دوش بگیرید.

۴. این کار را برحسب نیاز، هر روز یا چند بار در هفته انجام دهید.

۲. روغن نارگیل

روغن نارگیل، درست مانند روغن زیتون یک مرطوب‌کننده‌ی عالی برای پوست است.

اسیدهای چرب موجود در این روغن با رطوبت‌‌رسانی عمیق به پوست خشک، آن را نرم و مرطوب نگه می‌دارند. روغن نارگیل علاوه‌بر مهر و موم کردن رطوبت، مواد مغذی ضروری برای سلامت پوست را تأمین می‌کند.

نکته‌ی دیگر این است که روغن نارگیل چرب نیست و برای تمام انواع پوست مناسب است.

مطالعه‌ای در سال ۲۰۰۴ که در «درماتیت» منتشر شد، گزارش می‌دهد که روغن نارگیل هنگامی‌که به‌عنوان مرطوب‌کننده استفاده شود، به‌اندازه‌ی روغن معدنی مؤثر و بی‌خطر است.

۱. مقداری روغن نارگیل را به‌مدت چند ثانیه در یک مایکروویو گرم کنید.

۲. این روغن گرم را روی پوست‌تان بمالید.

۳. پوست‌تان را به‌آرامی ماساژ دهید تا روغن به داخل پوست‌تان نفوذ کند.

۴. ۱۰ دقیقه صبر کنید و سپس دوش بگیرید.

۵. این کار را به‌صورت روزانه یا برحسب نیاز انجام دهید.

۳. عسل

عسل

اگر برای شیرین کردن چای یا قهوه‌تان به عسل روی آورده‌اید، باید بدانید که تصمیم عاقلانه‌ای برای سلامتی‌تان گرفته‌اید. حالا نوبت آن است که از عسل برای مرطوب کردن پوست‌تان استفاده کنید. پوست خشک شما واقعا از آن خوشش خواهد آمد.

عسل یک هومکتانت (ماده‌ی جذب‌کننده‌ی رطوبت) طبیعی است و به حفظ رطوبت پوست‌تان کمک می‌کند. همچنین این نرم‌کننده‌ی طبیعی به داخل لایه‌های عمیق‌تر پوست نفوذ می‌کند و آن را مرطوب نگه می‌دارد.

  • ۲ قاشق غذاخوری عسل و ۲ قاشق غذاخوری شیر کامل را با هم مخلوط کنید و آن را روی پوست‌تان بمالید. ۱۰ دقیقه صبر کنید و سپس دوش بگیرید. این کار را به‌صورت روزانه یا برحسب نیاز تکرار کنید.
  • برای مقابله با پوست بسیار خشک، یک لایه عسل را روی ناحیه‌ی موردنظر بمالید و اجازه دهید ۱۵ تا ۲۰ دقیقه بماند. سپس آن را با آب ولرم بشویید و با حرکات ضربه‌ای حوله به‌آرامی خشک کنید. این کار را ۲ تا ۳ بار در هفته یا به دفعات بیشتر – اگر پوست بسیار خشکی دارید – تکرار کنید.

۴. گلیسیرین

اگر در طول فصل زمستان از صابون‌های گلیسیرین استفاده می‌کنید، پس چرا برای مرطوب نگه داشتن پوست‌تان در تمام طول سال، گلیسیرین را امتحان نمی‌کنید؟

گلیسیرین یک هومکتانت طبیعی است؛ این بدان معناست که گلیسیرین، آب را جذب می‌کند و به حفظ رطوبت روی پوست کمک می‌نماید.

مطالعه‌ای که در سال ۲۰۰۲ در Acta Dermato-Venereologica منتشر شد، دریافت که یک کرم حاوی گلیسیرین، جایگزین مناسبی برای کرم‌های حاوی اوره و کلرید سدیم در درمان پوست خشک آتوپیک است.

۱. گلیسیرین و گلاب را به نسبت‌های مساوی، به‌طور کامل با هم مخلوط کنید (می‌توانید از آب ساده نیز استفاده کنید).

۲. قبل از رفتن به رختخواب، این محلول را روی پوست‌تان بمالید.

۳. صبح روز بعد یک دوش آب ولرم بگیرید.

۴. این کار را به‌صورت روزانه یا برحسب نیاز تکرار کنید.

۵. آلوئه‌ورا

هنگامی که بحث مرطوب نگه داشتن پوست به میان می‌آید، آلوئه‌ورا ماده‌ی مناسبی است که احتمالا درحالِ‌حاضر در باغچه‌ی کوچک یا در بالکن‌تان دارید.

آلوئه‌ورا غنی از مواد مغذی مانند ویتامین‌های A و E است که می‌تواند پوست شما را در تمام طول سال نرم و باطراوت نگه دارد. همچنین آلوئه‌ورا خارش را تسکین می‌دهد و از پوسته‌پوسته شدن ناشی از خشکی پوست جلوگیری می‌کند.

مطالعه‌ای در سال ۲۰۰۸ که در مجله‌ی درماتولوژی هند منتشر شد، اثرات مرطوب‌کنندگی آلوئه‌ورا را در درمان پوست خشک نشان می‌دهد.

  • یک برگ آلو‌ئه‌ورا را برش دهید و با استفاده از یک قاشق، ژل داخل آن را بیرون آورید. این ژل را روی پوست‌تان بمالید و اجازه دهید ۱۰ تا ۱۲ دقیقه بماند تا خشک شود. سپس آن را با آب ولرم بشویید. این کار را هر ۲ یا ۳ روز یک‌بار تکرار کنید.
  • روش دیگر آن است که ژل یک برگ آلوئه‌ورا را با نصف فنجان روغن نارگیل (جامد، نه آب‌شده) مخلوط کنید. این مخلوط را به‌مدت ۵ دقیقه با یک همزن برقی یا دستی بهم بزنید تا غلظت یک‌نواختی پیدا کند. آن را در یک ظرف سربسته بریزید و در یخچال بگذارید. برحسب نیاز ۱ یا ۲ بار در روز از آن استفاده کنید.

۶. خامه یا سرشیر

خامه یا سرشیر

خامه یا سرشیر یکی دیگر از مواد طبیعی عالی است که به داشتن پوستی نرم، درخشان و بی‌عیب‌ونقص کمک می‌کند.

این دو ماده‌ی مؤثر برای رطوبت‌رسانی به انواع مختلف پوست‌ها بسیار مناسب هستند. سرشیر به‌سرعت به داخل منافذ پوست جذب می‌شود و آن را به‌مدت طولانی‌تری مرطوب نگه می‌دارد.

سرشیر حاوی اسید لاکتیک است؛ این ماده به لایه‌برداری از پوست کمک می‌کند و سلول‌های مرده‌ی پوست را ازبین می‌برد. این به‌نوبه‌ی خود باعث می‌شود که پوست تازه‌تر، جوان‌تر و درخشان زیرین آشکار شود.

۱. مقدار زیادی سرشیر روی پوست‌تان بمالید.

۲. اجازه دهید ۱۰ تا ۱۵ دقیقه روی پوست‌تان بماند، سپس آن را با آب ولرم بشویید.

۳. این کار را ۲ تا ۳ بار در هفته انجام دهید.

علاوه‌بر سرشیر، شیر پرچرب و باترمیلک (کَره‌ی شیر) نیز برای پوست مفید هستند.

۷. کَره‌ی درخت روغن قلم (شی‌باتر)

باوجودآنکه شی‌باتر کمی گران است، اما انتخابی عالی برای مرطوب کردن پوست به‌طور طبیعی است. این ماده حاوی ویتامین‌های A و E و همچنین اسیدهای چرب ضروری است که به هیدراته نگه داشتن پوست کمک می‌کنند.

این مواد مغذی علاوه‌بر تسکین پوست خشک، اگزما، درماتیت، آفتاب‌سوختگی و سایر مشکلات پوستی را نیز کاهش می‌دهند. هنگام استفاده از شی‌باتر مطمئن شوید که نوع ۱۰۰ درصد خالص آن را به‌کار می‌برید تا بهترین نتایج ممکن را به‌دست آورید.

۱. مقدار کمی شی‌باتر در کف دست‌تان بریزید و دست‌هایتان را به‌هم بمالید تا آب شود.

۲. آن را روی تمام پوست‌تان پخش کنید.

۳. آن را چند دقیقه ماساژ دهید تا کاملا جذب پوست‌تان شود.

۴. اجازه دهید در طول شب روی پوست‌تان بماند.

۵. صبح روز بعد آن را بشویید.

۶. این کار را به‌صورت روزانه یا برحسب نیاز تکرار کنید.

۸. آووکادو

اگر تابه‌حال از آووکادو فقط در غذاهای موردعلاقه‌تان استفاده می‌کردید، اکنون وقت آن است که این سوپرفود را به‌عنوان مرطوب‌کننده برای پوست‌تان به‌کار ببرید.

آووکادو مانند نرم‌کننده عمل می‌کند؛ این بدان معناست که پوست را لیز (روان) می‌کند و رطوبت طبیعی‌اش را به آن بازمی‌گرداند. آووکادو همچنین غنی از ویتامین‌هایی است که از پوست در برابر آسیب ناشی از رادیکال‌های آزاد و استرس اکسیداتیو محافظت می‌نمایند.

۱. تکه‌ی کوچکی از یک آووکادوی رسیده را با استفاده از یک چنگال کاملا له کنید.

۲. آن را به‌طور مستقیم روی پوست‌تان بمالید.

۳. ۱۰ تا ۱۵ دقیقه صبر کنید و سپس پوست‌تان را با آب بشویید.

۴. بسته‌به میزان خشکی پوست‌تان می‌توانید از آن به‌صورت روزانه یا چند بار در هفته استفاده کنید.

۹. کره‌ی کاکائو

کره‌ی کاکائو

کره‌ی کاکائو در مرطوب نگه داشتن پوست و جلوگیری از خشکی آن بسیار مفید است.

چربی اشباع موجود در آن به‌راحتی به داخل پوست جذب می‌شود و می‌تواند به بازگرداندن رطوبت به پوست خشک و ترک‌خورده کمک کند. درواقع کره‌ی کاکائو فقط پوست را هیدراته نمی‌کند، بلکه آن را از درون و بیرون نیز التیام می‌دهد.

آنتی‌اکسیدان‌های موجود در آن به برطرف کردن آسیب ناشی از قرارگیری در معرض اشعه‌ی ماوراء‌بنفش (UV) کمک می‌کنند و همچنین دارای اثرات ضدپیری هستند.

۱. مقدار کمی کره‌ی کاکائو را در کف دست‌تان بریزید و دست‌هایتان را به‌آرامی به‌هم بمالید.

۲. کره‌ی آب‌شده را به‌آرامی روی پوست‌تان پخش کنید و چند دقیقه ماساژ دهید.

۳. اجازه دهید در طول شب روی پوست‌تان بماند.

۴. صبح روز بعد دوش بگیرید.

۵. بسته‌به میزان خشکی پوست‌تان، این کار را به‌صورت روزانه یا چند بار در هفته تکرار کنید.

۱۰. موز بسیاررسیده

موز بسیاررسیده نیز به‌عنوان یک مرطوب‌کننده‌ی عالی برای انواع مختلف پوست عمل می‌کند. ویتامین‌ها و آنتی‌اکسیدان‌های موجود در آن دارای خواص ضدپیری هستند و به حفظ جوانی و شادابی پوست کمک می‌کنند.

۱. با استفاده از چنگال، یک موز بسیاررسیده را له کنید تا به شکل یک خمیر غلیظ درآید.

۲. در صورت تمایل یک قاشق چای‌خوری عسل به آن اضافه کنید.

۳. این مخلوط را روی پوست‌تان بمالید.

۴. اجازه دهید حدود ۳۰ دقیقه روی پوست‌تان بماند.

۵. سپس آن را با آب ولرم بشویید.

۶. این کار را ۲ تا ۳ بار در هفته انجام دهید.

نکات اضافی

۱. از گرمای دوش آب داغ‌تان بکاهید، چون باعث خشک شدن پوست می‌شود. هنگام دوش گرفتن همیشه از آب ولرم استفاده کنید.

۲. برای خشک کردن پوست‌تان، از یک حوله‌ی نرم استفاده کرده و آن را فقط با حرکات ضربه‌ای ملایم خشک کنید.

۳. اگر از صابون استفاده می‌کنید، مطمئن شوید که کاملا طبیعی و از نوع ملایم است.

۴. بهترین زمان برای استفاده از لوسیون مرطوب‌کننده، درست بعد از دوش گرفتن یا حمام کردن است.

۵. از قرارگیری پوست‌تان در معرض هوای سرد بیرون و همچنین دماهای بسیار داغ داخل خانه اجتناب کنید، چون هر دوی این‌ها می‌توانند پوست را مستعد خشکی کنند.

۶. برای مرطوب نگه داشتن پوست‌تان از درون، هر روز به مقدار کافی آب بنوشید.

حفظ زیبایی و جوانی پوست بعد از ۳۰ سالگی

سی‌سالگی سن عجیب و غریبی محسوب می‌شود و بعد از رسیدن به ترکیب صفر و سه، خیلی از تصورات ما نسبت به زندگی تغییر می‌کند. اما این تغییرات تنها به تفکرات روحی خلاصه نمی‌شوند و روی جسم نیز رد پای خود را باقی می‌گذارد. پوست آینه‌ی میانسالی است و به وضوح تغییرات دهه‌های زندگی را به ما نشان می‌دهد. بیشتر افراد بعد از رسیدن به سی، بروز تغییرات را کم‌کم روی پوست صورت خود احساس می‌کنند و این اولین رویارویی ما با دوران میانسالی است. به همین دلیل مراقبت از پوست بعد از سی‌سالگی اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. انتخاب کرم پوست مناسب بعد از سن سی‌سالگی، تأثیر به‌سزایی در حفظ سلامت و شادابی پوست خواهد داشت. در این مطلب از مجله‌ی دیجی‌استایل قرار است به شما بگوییم که بعد از سی‌سالگی چگونه باید از پوست خود مراقبت کنید. با ما همراه باشید.

مراقبت از پوست بعد از چه سنی اهمیت بیشتری پیدا می‌کند؟

اگر سی‌سالگی را رد کرده‌اید، احتمالا باید متوجه‌ی تغییرات کوچک پوست خود شده باشید. بعد از گذر از این سن، بدن دچار تغییرات خاصی می‌شود. از مهم‌ترین تغییرات ناشی از سی‌سالگی، کاهش «الاستین» و «کلاژن» در بافت پوست است. شادابی و جوانی پوست به این دو نوع پروتئین ارزشمند وابسته است و کمبود این دو ماده، سبب از بین رفتن استحکام و خاصیت ارتجاعی پوست می‌شود. همچنین تغییرات هورمونی نیز روی صورت بعضی از افراد، بعد از رسیدن به این سن کم‌کم خودش را نشان می‌دهد. بنابراین ممکن است روزی جلوی آینه بایستید و از دیدن خطوط ریز چروک و آکنه‌های مزاحم، کلافه شوید.

با وجود تمام این مهمان‌های بی‌دعوت، پوست شما هنوز می‌تواند شاداب و جوان بماند؛ به شرط آنکه بتوانید به درستی از آن مراقبت کنید. بعد از سی‌سالگی دیگر باید روش جدیدی را برای مراقبت از پوست امتحان کنید تا اثرات پیری و هورمونی را روی صورت خود شاهد نباشید. البته علاوه بر صورت، از حفظ سلامت و شادابی پوست گردن و قسمت بالای سینه و شانه‌ها نیز نباید غافل شوید. رد پای پیری در این قسمت‌ها نیز ‌به‌ضوح دیده می‌شود. برای آشنایی با مراحل مراقبت از پوست و انواع کرم‌های مؤثر، ادامه‌ی این مطلب را از دست ندهید.

مراقبت از پوست در دوران گذر از سی‌سالگی

صورت شاداب و جوان با انواع کرم پوست مناسب

حفظ سلامتی و جوانی پوست نیاز به استفاده از تعدادی کرم پوست و محصولات آرایشی و بهداشتی دارد که باید به عادت تبدیل شود. سی‌سالگی شرایط متفاوتی با بیست‌سالگی دارد و پوست در مقابل سهل‌انگاری‌های شما واکنش نشان خواهد داد. اگر به این سن رسیده‌اید، حتما به نکات گفته‌شده در ادامه، بیشتر از قبل دقت کنید.

حفظ زیبایی و جوانی پوست بعد از ۳۰ سالگی

۱. پوست را تمیز نگه دارید

شستن و تمیز کردن روزانه‌ی پوست در همه‌ی دوره‌های زندگی ضروری است، اما بعد از رسیدن به سی‌سالگی باید به این عادت رفتاری بیش از گذشته پایبند باشید. برای پاکسازی و شست‌وشوی صورت از پاک‌کننده‌ی ملایم و مناسب نوع پوست خود استفاده کنید. انواع پوست چرب، خشک، طبیعی و مستعد آکنه نیاز به شوینده‌ی مناسب خود دارند. پاک‌کننده‌های ملایم، صورت را از چربی‌ها و آلودگی‌های روزانه پاک می‌کنند و آرامش و رطوبت را به پوست شما را بازمی‌گردانند. حتما قبل از رفتن به تخت خواب، صورت خود را از تمام آلودگی‌ها و مواد آرایشی پاک کنید. بنابراین شما به یک پاک‌کننده‌ی سبک نیاز دارید تا سموم و مواد زائد آرایشی و آثار به جامانده از انواع کرم پوست را از روی صورت شما پاک کند.

۲. از کرم‌های لایه‌بردار مناسب پوست استفاده کنید

لایه‌بردارها یکی از عوامل قدرتمند برای درمان پوست هستند و در صورت مشورت با پزشک، برای از بین بردن سلول‌های مرده‌ی پوست، استفاده از لایه‌بردارها را در برنامه‌ی هفتگی خود بگنجانید. علاوه بر انواع کرم پوست، دو تا سه بار استفاده از لایه‌بردارها در طول هفته، نتیجه‌ی بسیار خوبی خواهد داشت و سبب تحریک فرتیند تولید کلاژن، بهبود آب‌رسانی به پوست و… خواهد شد.

۳. استفاده از تونر را به عادت‌های خود اضافه کنید

معمولا بیشتر افراد استفاده از تونرها را در فهرست لوازم آرایشی و بهداشتی در الویت قرار نمی‌دهند، اما به شما توصیه می‌کنیم که این محصول را به فهرست خود بازگردانید.

تونر از محصولات بهداشتی و زیبایی است که برای حفظ سلامتی پوست، کاهش منافذ بزرگ، از بین بردن سموم پوست و تنظیم PH آن بسیار مؤثر است. بعد از شست‌وشو و پاک‌سازی پوست، استفاده از تونر سبب نرمی، آب‌رسانی و طراوت پوست می‌شود. تونر با ایجاد تعادل، چربی پوست را کنترل می‌کند و استفاده از آن روی پوست‌های خشک، سبب کاهش حساسیت می‌شود.

تونر مناسب سبب جذب بیشتر مرطوب‌کننده‌ها و خواص انواع کرم پوست می‌شود و تأثیر به‌سزایی در  حفظ سلامتی پوست بعد از سی‌سالگی دارد. تونر، صورت شما را برای دریافت سرم و انواع کرم پوست مفید آماده می‌کند و سبب نفوذ آثار آن به لایه‌های عمیق پوست می‌شود. از تونر فاقد الکل و سایر تحریک‌کننده‌های پوستی و بر پایه‌ی آنتی اکسیدان استفاده کنید تا دچار خشکی پوست و حساسیت‌های آزاردهنده نشوید.

حفظ زیبایی و جوانی پوست بعد از ۳۰ سالگی

۴. مصرف سرم‌های حاوی ویتامین‌های مفید برای پوست

ویتامین‌ها از جمله مواد مفید برای حفظ جوانی و شادابی پوست هستند و مصرف سرم‌های حاوی آن‌ها زیر نظر پزشک متخصص، روی صورت شما معجزه خواهد کرد. علاوه بر مرطوب‌کننده، برای تأثیر بیشتر در حفظ سلامتی و آب‌رسانی قوی، باید استفاده از سرم‌ها را نیز در عادت‌های رفتاری خود بعد از گذر سی‌سالگی بگنجانید.

ویتامین C آنتی اکسیدانی مهم و مفید برای حفظ سلامتی پوست است و در دوران بعد از سی‌سالگی مصرف آن اهمیت ویژه‌ای پیدا می‌کند. این ویتامین از پوست در مقابل رادیکا‌های آزاد مضر و آلاینده‌های هوا مراقبت می‌کند و در نتیجه ظاهری روشن به پوست می‌بخشد. بنابراین استفاده از محصولات حاوی ویتامین سی، زیر نظر متخصص پوست، جذابیت و جوانی صورت شما را بیشتر خواهد کرد.

ویتامین A از دیگر ویتامین‌های ضروری پوست بعد از سی‌سالگی است. سرم‌های حاوی این ویتامین سبب بهبود آسیب‌های حاصل از اشعه‌های خورشید، پیشگیری از پیری پوست، کوچک شدن منافذ بزرگ، رفع آکنه و تیرگی پوست می‌شود.

۵. استفاده از کرم‌های دور چشم

کرم دور چشم از مناسب‌ترین انواع کرم پوست

پوست اطراف چشم از حساس‌ترین مناطق صورت است و زودتر از سایر نقاط، علائم پیری را نشان می‌دهند. بنابراین کرم دور چشم از ضروری‌ترین انواع کرم پوست، بعد از سی‌سالگی محسوب می‌شود و برای پیشگیری از روند پیری بسیار مناسب است.

استفاده از کرم دور چشم مناسب و تاییدشده، از پوست ظریف این ناحیه محافظت می‌کند و با آب‌رسانی قوی، سبب کاهش یا از بین رفتن چروک‌های پنجه کلاغی، چین زیر چشم، و سایر چروک‌های ریز و مزاحم دور چشم خواهد شد.

صاف و یک‌دست شدن پوست اطراف چشم، جوانی و شادابی را به صورت شما بازمی‌گردانند، چشم شما درشت‌تر به نظر می‌رسد و دیگر از پوست جمع‌شده و خطوط ریز گذشته خبری نیست. به همین علت بعد از سی‌سالگی، نباید مصرف منظم کرم پوست دور چشم را فراموش کنید.

حفظ زیبایی و جوانی پوست بعد از ۳۰ سالگی

۶. استفاده از مرطوب‌کننده فراموش نشود

مرطوب‌کننده در فهرست ضروری‌ترین انواع کرم پوست قرار دارد و برای آنکه بعد از سی‌سالگی نیز صورتی شاداب و جوان داشته باشید، باید استفاده از آن را در الویت قرار دهید. سرم‌های آب‌رسان نمی‌توانند جایگزین کرم‌های مرطوب‌کننده شوند و نباید در صورت مصرف سرم، استفاده از مرطوب‌کننده را از عادات روزانه خود حذف کنید. بیشتر کرم‌های مرطوب‌کننده حاوی اسید هیالورونیک هستند و این ماده‌ی قدرتمند، تGثیر فوق‌العاده‌ای در حفظ رطوبت پوست دارد.

۷. حفاظت از پوست در برابر خورشید

اگر می‌خواهید روند پیری پوست را به تأخیر بیندازید، باید استفاده از کرم‌های حاوی SPF با درصد مناسب را در هر سنی ضروری بدانید. بنابراین شما باید روزانه از محصولات حاوی SPF با درصد مناسب استفاده کنید و میزان نیاز شما به کرم ضدآفتاب به نوع پوست و شدت تابش اشعه‌ی ماوراء بنفش در جغرافیای منطقه‌ی زندگی شما بستگی دارد.

قرار گرفتن در معرض آفتاب برای پوست بسیار مضر است و آثار مخربی مثل سرطان، بروز لک و خطوط چین و چروک می شود. استفاده از کرم ضد آفتاب با درصد SPF مناسب، نه تنها برای افراد بالای سی سال، بلکه برای همه سنین ضروری است و سبب حفظ سلامت و جوانی پوست شما در برابر اشعه‌های خطرناک خورشید خواهد بود.

بنابراین ضدآفتاب از ضروری‌ترین انواع کرم پوست است و استفاده از آن باید در برنامه‌ی عادت‌های یک فرد سی‌ساله جا خوش کند. قبل از خروج از خانه یک لایه از ضد آفتاب را روی صورت خود بمالید و حتما در مدت زمان خروج از خانه نیز آن را تجدید کنید. فراموش نکنید که عمر مفید هر لایه کرم ضدآفتاب در هر بار استفاده، ۸۰ دقیقه است. انتخاب یک ضد آفتاب سبک و هماهنگ با نوع پوست، زیر نظر متخصص، یک قدم اساسی در حفظ سلامتی و جوانی پوست صورت محسوب می‌شود.

۸. استفاده از کرم پوست مخصوص شب

کرم پوست مناسب

کرم‌های شب سبب بازسازی پوست در طول زمان استراحت بدن می‌شوند و تأثیر فوق‌العاده‌ای در حفظ سلامتی و شادابی پوست دارند. تأثیر کمک‌کننده‌ی این نوع کرم پوست در رفع تیرگی، لک و جوش بعد از استفاده منظم و زیر نظر پزشک متخصص، مشهود خواهد شد.

حفظ زیبایی و جوانی پوست بعد از ۳۰ سالگی