همه چیز از همه جا

در این وبلاگ مقالات مختلفی اعم از سلامتی تا گیم را میخوانید

همه چیز از همه جا

در این وبلاگ مقالات مختلفی اعم از سلامتی تا گیم را میخوانید

آیا واقعاً به کرم دور چشم نیاز دارید؟

این وعده ها را شنیده اید:

کرم های دور چشم علائم پیری را کاهش می دهند یا حتی پاک می کنند: خطوط ریز ، چین و چروک و حلقه های تیره.

اما آیا کرم های دور چشم فقط مرطوب کننده های گران قیمت تر در بسته بندی کوچکتر نیستند؟

پاتریشیا فریس ، متخصص پوست ، دانشیار بالینی در دانشکده پزشکی دانشگاه تولان ، می گوید لزوماً لازم نیست.

"کرم های دور چشم به طور خاص برای پوست ظریف اطراف چشم فرموله شده اند ، بنابراین ضخیم تر هستند. آنها حاوی روغن بیشتری نسبت به لوسیون معمولی صورت هستند و دارای بسیاری از مواد فعال هستند که مشکلاتی را که در اطراف چشم می بینیم ، هدف قرار می دهند." فریس توضیح می دهد.

پوست اطراف چشم شکننده تر ، مستعد خشکی و زودتر نشان دادن سن و خستگی است. خیره شدن چشم و حرکت مداوم چشم ها نیز باعث ظهور خطوط و چین و چروک می شود و مایعات زیر چشم جمع شده و باعث پف و سیاهی دور چشم می شود. کرم های دور چشم می توانند برخی از این مشکلات را برطرف کنند.
خطوط و چین و چروک های نازک هم ناشی از آسیب ناشی از نور خورشید است و هم باعث افزایش کلاژن شدن پوست در سن بالا می شود. کلاژن به حفظ خاصیت ارتجاعی پوست کمک می کند. مطالعات روی کرم های پوست نشان می دهد که ویتامین C ، پپتیدها و رتینول تولید کلاژن را افزایش داده اند. سرامید و هیالورونیک اسید نیز کمک می کنند. اینها مرطوب کننده هایی هستند که به جلوگیری از از دست دادن آب در پوست و بهبود قابلیت ارتجاعی کمک می کنند.
فریس می گوید: "رتینول یکی از موارد مورد علاقه شخصی من است." اما ممکن است برای برخی از پوست خشن باشد.
حلقه های تیره زیر چشم ناشی از ژن ها ، آسیب ناشی از نور خورشید ، افزایش سن و تجمع خون است. آسکوربات سدیم یا ویتامین C می تواند پوست را ضخیم کرده و بعد از حدود 6 ماه به پنهان شدن سیاهی دور چشم کمک کند. نیاسینامید یا ویتامین B3 و اسید کوجیک می توانند حلقه های تیره را روشن کنند.
پف عبارت است از تجمع مایع و خون در زیر چشم. برخی از مطالعات نشان می دهد که کافئین می تواند به گردش خون کمک کند ، که می تواند تورم را کاهش دهد. مطالعات دیگر نشان می دهد که دمای سرد به همان اندازه در درمان پف مثر است. به همین دلیل است که برخی افراد کرم های دور چشم خود را در یخچال نگهداری می کنند.

سایت فروشگاهی هوپینو

https://hopeeno.com/

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد